onsdag den 5. oktober 2011

Hvad drikker en ko?

Hvad drikker en ko?
Et blankt stykke papir
er ikke længere en udfordring
det er en skøjtebane,
en farveløs himmel*,
en tand tæt på,
størstedelen af mit øje,
livet inde i en sky,
et sandkorn,
muligvis døden,
sukker,
min ånde når det er koldt,
de fleste flagstænger,
et glimt i øjet,
fløde,
pulverfløde,
bagepulver,
min yndlingsskjorte**,
midten af Grønland set fra luften,
en tom tallerken i en kæmpe buffet***,
prinsens hest****,
min hest der til forveksling ligner prinsens,
”The Prince of Pop” efter operationen,
mælkeskæg,
en mark fyldt med måger*****,
birkebark******,
kanten på et spillekort,
tonen B på et klaver*******,
den nyfødtes samvittighed********,
sne,
evigheden,
en port i skrivebordet,
køleskabslågen*********,
mel,
den inderste del af en negl**********,
en afrikaner i pierrotkostume***********,
kridt,
mug på et rugbrød,
aske,
skorstensrøg,
en stribe på hovedvejen,
hakket løg************
en stjerne set på afstand*************,
havregrød,
stilhed ifølge mig,
havgus,
nej tåge,
eller dis,
morgendis for at være helt præcis,
savsmuld,
kagecreme,
en tusindfryd,
natriumchlorid**************,
mellemrummet mellem tegnene i en nummerplade***************,
min mors bil,
mine fodsåler i Mønsted kalkgruber,
ris,
et trommeskind,
koldskål,
en kold skål,
lys****************,
en mintpastil,
kattegrus*****************,
Et halvt juletræ af asterisker******************,
en død blondines ansigt,
malkepigens mælketænder.

Ps. Hvad drikker en ko?

_______________________________________________________________________________________
* også selvom farveløs betyder mangel på farve og derfor farven sort, Hvilket i sig selv lyder pænt dumt.
** eller bare den dyreste.
*** Man bliver helt sulten ikke?
**** Bonus spørgsmål: Hvilken farve har prinsens hvide hest?
***** Mindst en million måger.
****** Udmærket når der skal tændes op i pejsen.
******* Den tone der i Danmark kaldes H på grund af en eller anden dum tysk munk med en grim håndskrift.
******** Vil nogen nok mene.
********* Uden alle magneterne.
********** Neglebåndet hedder det.
*********** Et menneske af negroid afstamning.
************ Græder du endnu?
************* Dvs. de fleste af dem hvis du befinder dig på en planet.
**************Almindelig køkkensalt, men det vidste du sikkert allerede.
*************** Gælder for de fleste nummerplader, men ikke de gamle danske.
**************** Med en bølgelængde omkring 570 nm.
***************** Set fra en farveblind kats synspunkt.
****************** Hvis man da ikke benytter sig af opløftede tal til at angive fodnoter. Jeg ønsker alle en hvid jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar