onsdag den 5. februar 2014

En drømmers manifest måske


                             Her er jeg nu
jeg drømmer om at skrive
om at drømme
og om at skrive om at drømme -
ikke et erhverv der vil fæstne sig
                             på mine hænder
som jord, mel, fiskeskæl eller kanelstøv
men en beskæftigelse som jeg vil fæstne mig på
                             i kroppen
som drankeren og barnets trang til flasken

og når dagen er omme vil jeg gå i seng med ømme øjne
af at se på altings skønhed og mangler
mit kontor skal være min krop og ventilatoren,
kontorstolen, vandcisternen og kaffemaskinen -
alting - skal være dagligt ude af drift
                             med mig

mens musikken i baggrunden vil fortsætte
med at føre mig frem gennem varmen
i rystende bevægelser mod en dag
og en dag og en dag indtil alting
er skrevet og husket
                             eller glemt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar