mandag den 2. juni 2014

Kunsten at gå på line

Eller jeg kunne være en albatros

en vase mod et stengulv fordi
og ikke alene
jeg kunne jo skrive mig et sted
hvor jeg kunne skrive
og være til stede i verden
vreden som vokser ved hvert vingeslag
en albatros på et kors om en hals
som synger smukkere end resten 
af verdens medlidenhed.




 Døden i ørkenen
                           fødslen i havet.




Er vi løver 
eller er vi de sidste der skal dø?
Lynet      nu    i    nat    og    jeg    vil    vide    det
måske        med        ømme        vinger        
                  men ikke alene.
Vand op til anklerne
hænder mod himle
en skræmmende sandhed.


Vi kan ikke bare stå her
med verden i et askebæger
jeg kender min gud
pakket ind i tæpper
og et sviende lys.

Lad os sejle ud



og tegne



de sidste dyr



sammen.






































Når verden skubber til vores ryghvirvler nedefra
og vi skubber igen indefra
sker der en åbenbaring oppefra
som vi kun kan drømme                           her fra
med øjnene lukkede og luft over kroppen
med hovedet
på planter
der nikker forstående i vinden
de ved hvad de vil i verden
være
     i verden
              som os.
Vi løber gennem skove med blade af glas og skærer os på verdens tendenser.




Kunsten: At gå på line


Ingen kommentarer:

Send en kommentar